Nietrzymanie moczu

Problem dotyka kobiet i mężczyzn w różnym wieku, jednak częściej dotyka kobiet po menopauzie. Nietrzymanie moczu mimo, że w ostatnim czasie jest szeroko omawianym defektem, nadal jest wstydliwy dla większości osób.
Można wyróżnić wysiłkowe nietrzymanie moczu, które objawia się podczas silnego wysiłku fizycznego, kaszlu, kichania czy śmiechu oraz naglące nietrzymanie moczu, którego przyczyną jest nadwrażliwy pęcherz.

Diagnoza

Osoby dotknięte problemem są świadome swojego stanu i ogólnego samopoczucia, który wynika z defektu. Profesjonalna diagnoza powinna wynikać z przeprowadzonego wywiadu ginekologicznego lub urologicznego u specjalisty. Niezbędne są również badania, aby jednoznacznie określić jaki stopień zaawansowania choroby dotyka pacjenta. Określenie poziomu rozwinięcia choroby w 3 stopniowej skali pozwala dobrać odpowiedni sposób leczenia.

Leczenie zachowawcze

Leczenie zachowawcze najczęściej stosowane jest w przypadku problemów o małym stopniu zaawansowania. Opiera się na zmianie stylu życia, rozpoczęciu ćwiczeń mięśni dna miednicy, ograniczeniu przyjmowania płynów oraz farmakoterapii. Często przy problemie wysiłkowego nietrzymania moczu wprowadza się rehabilitację z elementami elektrostymulacji.

Zabiegi stosowane w celu zminimalizowania skutków problemu

Nietrzymanie moczu można także wyleczyć zabiegami chirurgicznymi. Skuteczność takich zabiegów jest bardzo wysoka, a sam proces trwa o wiele krócej niż w przypadku metod zapobiegawczych. Specjaliści w dziedzinie urologii z naszej kliniki oferują szereg zabiegów w celu zminimalizowania skutków tego problemu – nieoperacyjne, małoinwazyjne leczenie nietrzymania moczu laserem CO2, klasyczne operacje metodą otwartą czy z użyciem taśm (TOT, TVT). Lekarz zawsze dobiera metodę odpowiednią dla danego pacjenta, lecz warto wziąć pod uwagę zabiegi z użyciem nowoczesnych technologii, ponieważ działanie jest nieinwazyjne, niezwykle precyzyjne, a okres rekonwalescencji jest o wiele krótszy niż w przypadku metod otwartych.

Zachęcamy do umówienia się na konsultacje do naszych specjalistów w celu zdiagnozowania problemu oraz wybrania odpowiednich metod jego wyleczenia.